29
10/2009
0

BOJKOTT!!!

GAP, Banana Republic és Old Navy bojkott
A GAP ruházati termékeket bojkottjára felszólító kampányt 1998-ban indították útjára. Célja, hogy megakadályozza az amerikai vörösfenyőerdőkben végzett tarvágásokat, melyeket a GAP alapítói, Donald és Dorris Fisher kezdeményeztek. A tarvágások Amerika legősibb erdőit, ritka állat és növényfajtáit fenyegetik. A kampányhoz, amely ma is tart, számos környezetvédő szervezet is csatlakozott.
A bojkott és a kampány részletei megtalálhatók:
http://www.gapsucks.org

NestLÉ - bojkott a csokióriás fondorlatai ellen
A kezdeményezés a Nestlé, Nescafé, Nesquick és Nestea bojkottjára hív fel. A Nestlé ellen az 1970-es években indultak az első bojkottok. Az első megmozdulásokat a cég agresszív bébitápszer kampánya váltott ki, amely a cég tápszereit ajánlotta az anyatej helyett. A Nestlé arcátlan, főleg az anyák és gyermekek befolyásolására irányuló reklámhadjáratai folyamatosan éberen tartják az aktivistákat.
A kampányok részletei megtalálhatók:
http://www.babymilkaction.org

Sok lúd disznót győz - Amerika-bojkott
Az utóbbi években, több békeaktivista, környezetvédő és civilszervezett hívta fel a vásárlókat az Amerikai Egyesült Államok bojkottjára. A felhívások leggyakoribb okai: az USA megtagadta az üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó nemzetközi egyezmény, a Kiotó-i Jegyzőkönyv aláírását, nemzetközi felhatalmazás nélkül háborút indított Irak ellen. A leggyakoribb bojkott célpontok azok a cégek, amelyek Bush és a Republikánusok kampányát támogatták: ExxonMobil, General Motors, Ford, Enron, GE, Citigroup, IBM, Philip Morris stb.
A kampányok részletei megtalálhatók:
www.boycottamerica.org, www.boycotttheusa.com, www.boycottbush.net, http://www.boycottus.net, http://www.boycottusa.org, http://www.boycottbush.org, http://www.geocities.com/boycottamerica,http://www.malamente.com/campagna/boicottaggio.htm,

Burma - Bojkott az elnyomó rezsimek ellen

Aktivista szervezetek rendszeresen indítanak kampányokat a brutális elnyomó rezsimek ellen. A burmai katonai vezetés ellen tiltakozók arra buzdítják a fogyasztókat, hogy kerüljék el Burmát, mint turisztikai állomást. A Burmában termelő nemzetközi cégek ellen pedig folyamatosan bojkottfelhívásokat tesznek közzé, azért, hogy ezzel bírják rá a vállalatokat arra, hogy kivonják termelésüket az országból.
A kampányokról részletesebben:
http://www.burmacampaign.org.uk

Mozgalmak az állatok jólétéért
Számos nemzetközi és magyar szervezet indított kampányokat az állatok jólétéért, főleg azzal a céllal, hogy a vállalatok szüntessék meg a kozmetikai célú állatkísérleteket és az élőállatok szörnyű körülmények között való szállítását.
www.buav.org, www.peta.org, www.fauna.hu,

Kampány a szexista, rasszista és agresszív reklámok betiltásáért
A Media Watch minden olyan cég és termék bojkottjára szólít fel, amelyeknek reklámüzenetei az extrém szexualitásra, torz nőideálokra (pl. kórosan sovány lányok), öncélú meztelenségre, szodómiára építenek. A bojkottok célpontjai többek között: Absolut Vodka, Budweiser, Guinness, Calvin Klein, Casio, Diesel Jeans, Gucci, Versace.
A Media Watch kampányairól bővebben:
http://www.mediawatch.com/

StopEsso - Állítsátok meg az ESSO-t (ideje kiszállni...)
Számos civil szervezet indított már bojkottot az olajcég ellen. A leggyakoribb érvek: a ESSO nem törődik a természettel, az autók és az olaj nagy mértékű használatából is adódó globális felmelegedéssel, holott, mint a világ egyik legnagyobb vállalata, sokat tehetne legalább saját környezeti hatásának mérséklése érdekében. Ehelyett azt terjeszti, hogy a globális felmelegedés csupán fikció és szabotál minden lehetséges nemzetközi akciót az ügy megoldására.
Az ESSO bojkott részletei megtalálhatók:
http://www.stopesso.com

Az izzasztóműhelyek megszüntetéséért indított kezdeményezések
Számos csillogó-villogó márkás áruiról ismert felsőruházati és sportszergyártó cég a harmadik világ országaiban, nők és gyermekek kizsákmányolásával, a környezeti értékek semmibevételével gyártatja termékeit. Számos szervezet tesz közzé felhívásokat e cégek termékeinek bojkottjára. A leggyakoribb célpontok: Nike, Adidas, Puma, GAP, GUESS.
A főbb kampányok oldalai:
http://www.nosweat.org.uk, http://www.globalexchange.org/economy/corporations, http://www.clrlabor.org, www.sweatshopwatch.org,

Just do it - Boycott Nike
A munkások kizsákmányolásának modernkori jelképe: a Nike. Embertelen munkakörülmények alkalmazása, a munkások kizsákmányolása miatt számos szervezet indított bojkottokat a cég ellen.
http://www.globalexchange.org/economy/corporations/nike/stillwaiting.html, http://www.saigon.com/~nike, http://www.caa.org.au/campaigns/nike,

Meki
A McDonalds ellenen, miközben az antiglobalista megmozdulások szimbólumává vált, nap mint nap újabb bojkott felhívások érkeznek, melyek a céget az emberi és állati jogok semmibevételével, agresszív gyerekreklám kampányok szervezésével, környezetszennyezéssel vádolják.
A kampányokról, valamint az aktivisták és a McDonalds között zajló perekről:
http://www.mcspotlight.org

A bejegyzés trackback címe:

https://agyampokla.blog.hu/api/trackback/id/tr631484858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.